Jump to content

SVT Play


7illusions

Recommended Posts

7illusions

Vill böra göra er uppmärksamma på att Svt Play nu finns som kanal i MediaBrowser. Bara att slå på i servern. :)

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Beardyname

Märkte detta :) man tackar man tackar!

 

En side-note borde det finnas någon form av kommentar på sidan (plugin sidan) som typ att man måste sitta på ett svenskt ip-nummer för att kunna utnytja kanalen ?

Link to comment
Share on other sites

7illusions

Behövs inte. Det skall fungera worldwide, dock finns det finns program som inte fungerar utomlands. Skall fixa en setting för detta i nästa version

Link to comment
Share on other sites

Beardyname

Spännande, jag var helt 100 på att man behövde svenskt ip för detta. Men å andra sidan, det var länge länge sedan jag kollade hur det egentligen låg till!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Hej!

 

Funkade bra till en början, men funkar inte alls nu!? Antagligen efter någon uppdatering (kör senaste "beta") eller SBS.

 

Någon ide?

/tompa

Link to comment
Share on other sites

7illusions

Det är svt som har gjort lite ändringar. Jag håller på och jobbar på det. :)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
politby

Hade helt missat detta! Grym insats. Denna kommer att gå mycket :)

 

 

--

There are two kinds of people. Those who can extrapolate from missing information.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
nedflanders

Fungerar bra men jag har en fråga, kommer kanalerna att läggas till?

Eller har jag missat dem?

Jag ser 3 olika rubriker, Last chance, Popular och Latest. Hittar inte SVT1 och andra kanaler.

Ska det finnas mer?

 

/Niklas

Link to comment
Share on other sites

7illusions

För tillfället finns inte mer. Jag har tyvärr inte haft tid över för detta projektet då jag jobbar med uppdateringar av Win8 appen..

Om det är någon som känner sig hemma i c# och html så finns källkoden för pluginet på våran GitHub. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Den funkade inte heller för mig när jag testade pluginet för ett par veckor sedan.

 

Skickat från min D5803 via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Den funkade inte heller för mig när jag testade pluginet för ett par veckor sedan.

 

Skickat från min D5803 via Tapatalk

Finns det någon som uppdaterar pluginet?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Jag kör en blandning av Mediaportal klienter (Widows PC + NUC) samt Raspberry burkar (OpenElec / Kodi). MP har ju stöd för de flesta vanliga svenska streaming-kanalerna, men Emby verkar bara ha SVT Play (som ju inte verkar fungera). Är det någon som aktivt arbetar med att skapa add-ons för fler kanaler?

 

/Ulf

Link to comment
Share on other sites

Hej och välkommen. Många av kanalerna är byggda av samhället . Jag tror att det skulle vara fantastiskt om nya gruppmedlemmar skulle hjälpa lägga till ytterligare kanaler .

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

The SVT Play plugin has been updated with a new configuration screen to match the look and feel of the rest of Emby Server. I think you'll find it much more enjoyable to use and configure now. Thanks.

Link to comment
Share on other sites

The SVT Play plugin has been updated with a new configuration screen to match the look and feel of the rest of Emby Server. I think you'll find it much more enjoyable to use and configure now. Thanks.

How do I get it to work? I've installed it, but nothing shows up.

When i press Svtplay all i get is A to Z.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Insticksprogrammet måste uppdateras för att anpassa sig till förändringar från SVT Play. Jag har tagit bort den från katalogen för nu och meddelade utvecklare. Om någon skulle vilja contribte att uppdatera den, är plugin öppen källkod. Jag kan hjälpa dig att komma igång. Tack !

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...